Paweł Tkaczyk „Narratologia” PWN

narratologia

Prosta instrukcja umiejętnej narracji.

 

Są rozmowy produktywne, z których coś wynika, są też słodkie głupstwa, niewarte zapamiętania, a jednak budujące społeczne relacje. Jest też narracja. Przemyślana, nieprzypadkowa, dla konkretnego celu. Chcecie poznać jej tajniki?

 

Bez względu na to czy jesteś prelegentem, nauczycielem, trenerem, specjalistą od public relations, reklamy, promocji, marketingu, czy zwykłym, codziennym rozmówcą w tej książce znajdziesz cenne wskazówki jak prowadzić rozmowę, by zainteresować nią słuchacza i osiągnąć konkretny, założony wcześniej cel. Zbiór cennych kodów, które sprawią, że zdania wypływające z ust będą interesujące, fascynujące, intrygujące, nawet wtedy, gdy będą to zwyczajne „gadki-szmatki”, a czasem stek bzdur. Ważne, by wywołać emocje u słuchacza, bo tylko wtedy będzie nas słuchać.

 

Sądzicie, że do umiejętnej narracji potrzeba pokładów kreatywności? Moi drodzy, nie tędy droga. Kreatywność, wbrew pozorom, to zbiór szablonów, a klucz do ich umiejętnego użycia tkwi w powtarzalności. Pamiętajcie, że historia, bardziej lub mniej prawdziwa, to jedno z najpotężniejszych narzędzi wpływania na rzeczywistość. Warto opanować umiejętność opowiadania, by rozwinąć skrzydła zarówno w sferze osobistej jak i zawodowej.

 

Podczas lektury tej książki zastanawiałam się czy umiejętne opowiadanie o czymś to sztuka dobrego kłamstwa? W pewnym sensie chyba tak, bo znajomość mechanizmów rządzących dobrą narracją to stałe posługiwanie się wypracowanym schematem, który czasem może mijać się z prawdą. Ale czego się nie robi dla „dobrych” relacji społecznych!

Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 160
ISBN: 978-83-0119-254-9
Premiera: maj 2017

Podziękowania dla PWN.

2 komentarze

  1. Prawdą w opowieści jest to, w co jest gotowy uwierzyć odbiorca 😉
    Dzięki za tę recenzję!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *